ジョージ・オーウェル『一九八四年』をユートピアビジョンから読む
ジョージ・オーウェル『一九八四年』をユートピアビジョンから読む
非母語話者による非母語話者の英語発音の理解と評価についての考察と今後の英語教育について
日本人英語学習者の母音の識別能力と英語習得レベルの関連性
Exploring and Evaluating the Effectiveness of Gamification and Game-based Language Learning on EFL vocabulary learning in a Japanese JHS context
習熟度別英語学習者の聴解能力に関する知覚実験
年齢層別ポップアウトボイスの検出
有声阻害音を含むモーラの割合と音象徴の関係および、テレビ番組のキャラクター名の音象徴の効果の調査
Changes in university students’ beliefs, anxiety, and confidence in using English: Investigating the effects of English-medium classes
Politeness theory and Japanese university students’ use of Honorifics in LINE message interactions
The construction of failed humor in Japanese
Educational Considerations for Children with Foreign Backgrounds in Japan
The Use of Texts and Students’ Beliefs in Mainstream History Classrooms: The Limitations and Possibilities for Exploring Histories
Efficacy of CLIL in Improving Japanese University Students’ English-Speaking Ability
Humor: gender-based variation in text messages
Strategies used in Japanese requests made on the text messaging application “LINE”
関西弁、エセ関西弁、標準語の音声学的特徴
Transborder Shakuhachi-Between “Tradition” and “Globalization”
南アフリカ、ケープタウンにおけるアパルトヘイト後の都市計画と貧困
新自由主義の影響を受けた南アフリカのアパルトヘイトからの復興 ―現代のゲーテッド・コミュニティが意味するものとは?―
現代アフリカ人による「Skin Bleaching/肌の漂白」の動機 ―歴史的展開とマスメディアによる波及―