Changes in university students’ beliefs, anxiety, and confidence in using English: Investigating the effects of English-medium classes
Changes in university students’ beliefs, anxiety, and confidence in using English: Investigating the effects of English-medium classes
Politeness theory and Japanese university students’ use of Honorifics in LINE message interactions
The construction of failed humor in Japanese
Educational Considerations for Children with Foreign Backgrounds in Japan
The Use of Texts and Students’ Beliefs in Mainstream History Classrooms: The Limitations and Possibilities for Exploring Histories
Efficacy of CLIL in Improving Japanese University Students’ English-Speaking Ability
Humor: gender-based variation in text messages
Strategies used in Japanese requests made on the text messaging application “LINE”
関西弁、エセ関西弁、標準語の音声学的特徴
介護場面における日本語オノマトペ 学習指導・教材開発に向けた指針提案
大学入試共通テスト英語リスニング問題の語彙特徴分析―コーパスデータとの比較から―
単独的状況に関わるIrrelevanzkonditionaleについての考察 前件の仮定性と後件の定動詞位置の観点に基づいて
Geschlechtsspezifische Unterschiede im Sprachgebrauch und sozialer Sexismus: eine kontrastive Analyse von Deutsch und Japanisch
おネエことばの文末表現について ―若い女性、年配女性と比較して―
在日外国人および外国人観光客に対する地域レベルの言語サービスの実態 ―国内外における医療通訳サービスの比較から―
デジタルデバイスを通したゲームの活用が義務教育課程の教科教育にもたらす効果と課題
日本に住む日本人家庭におけるバイリンガル子育て
日本人フランス語の性格及び学習動機に応じた理想的指導法
カナダ・ケベック州のフランス語話者に見られる言語に対する態度変容について
In Support of the Movement Approach to Anaphorical Binding: A Study of Suffix Pronouns in Biblical Hebrew